PUBLICITE ANTI-TABAC

dimanche 21 juin 2009
popularité : 3%

PICTURE

I) Define the picture :

¤ Nature of the document : circle the right answer :

This document is a map/an article from a newspaper/an advert/a poem.

¤ Origin of the document :

* Cross out the wrong answer in the two sentences :

- The document is dated/not dated.
- We know/don’t know where the document comes from.

* Complete the sentence :

This document is issued by............................................... .

II) Global description :

¤ Put these words on the elements composing the advert :

- Title
- Slogan
- Picture

¤ Composition :

* Choose the right answer(s) :

a) There is a picture at the top of the page.
b) There is a picture at the bottom of the page.
c) There is a picture in the middle of the page.

* How many characters are there ?

There are .... characters.

* Describe what you can see :

I can see a ......................... in a frame.

III) Detailed description :

¤ Choose the right word to fill in the blanks :

slogan/photo/recommandation/title/picture/drawing

In the frame, i can see a cigarette.
There is also a ......... : "loading cancer".
I can see a ............. : "time remaining : less than you think", and a .............. : "stop".

IV) Aim/goal :

¤ What does this frame make you think about ? (circle the right
answer(s)

- This makes me think about the radio/the internet/the television.
- It looks like something loading/a cartoon/a lighted cigarette.

¤ What is the aim of the document ?

The aim of the document is to make smokers .......... smoking.

V) Give your advice :

- I find this document convincing because ....................................................................................................................................................................................................................................................

OR

- I find this document unconvincing because ....................................................................................................................................................................................................................................................

PUBLICITE ANTI-TABAC

¤ Concerne un public de 3ème S.E.G.P.A. en fin d’année scolaire. Le projet peut paraître ambitieux mais il tend vers le niveau qui sera visé au C.A.P.

¤ Fait suite à un travail sur la cigarette réalisé par deux autres classes :

- Recherches sur le tabac (lois, composition, effets secondaires et maladies liées au tabac) réalisées en cours de SVT par les 5ème S.E.G.P.A.

- Travail sur les slogans anti-tabac réalisé en cours de français par les 4ème S.E.G.P.A.

¤ But : - créer une unité entre les classes et les matières (on peut envisager de travailler avec des collègues du collège).
- s’appuyer sur la connaissance du sujet par les élèves afin qu’ils n’aient plus à se focaliser que sur la langue

¤ Approche :

- Demander aux élèves de repérer les mots qui ne sont ni connus ni transparents.

- Leur faire chercher ces quelques mots dans le dictionnaire.

- Vérifier qu’ils ont bien compris les consignes.

- Les laisser observer le document et répondre en autonomie, individuellement ou par deux (sauf pour le V)).

- Mise en commun/correction au tableau.

- Pour le V), organiser un petit débat en français avant, et proposer un word box au tableau pour leur faciliter la tâche. Une ou deux phrases suffiront.


Portfolio

khaleeji_anti_smoking_1_

Agenda

<<

2019

 

<<

Septembre

 

Aujourd’hui

LuMaMeJeVeSaDi
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Aucun évènement à venir les 6 prochains mois